Mottatt brev?

Send oss en melding under slik at vi kommer frem til en løsning som passer din situasjon.

Det er alltid en årsak til at en faktura ikke blir betalt, vi er her for å finne en løsning som fungerer for alle parter.

Vår erfaring er at ubetalte fakturaer sjeldent skyldes uvilje og derfor synes vi det er viktig å gi muligheten til å gjøre opp på ryddig vis.

Du kan kontakte oss per telefon på 400 00 477, sende en e-post på post@kredittpartner.no eller sende en melding i skjemaet vårt. Vi finner en løsning sammen!

Send oss en melding

Ofte stilte spørsmål

Få svar på ofte stilte spørsmål.

Jeg har allerede betalt

Har du allerede betalt direkte til kreditor (den som originalt sendte fakturaen til deg) kan det ta et par dager før det registreres i våre systemer. Vi gjør oppmerksom på at dersom den er betalt etter inkassopågang må fortsatt renter og inkassoomkostninger betales

Jeg har ikke mulighet til å betale nå

Vi anbefaler at du tar kontakt med en gang du mottar et krav du ikke har mulighet til å betale. I de aller fleste tilfeller kan vi komme frem til en nedbetalingsavtale som passer din økonomi/situasjon.

Jeg er uenig i kravet

Har du mottatt et krav du er uenig i ber vi deg ta kontakt på telefon eller mail så fort som mulig slik at vi får registrert dette i våre systemer. Vi videreformidler klagen til kreditor og kommer med tilbakemelding til deg når vi har fått svar fra dem. Inkassosaken stoppes mens dette skjer. Blir ikke uenigheten løst mellom deg og kreditor vil Forliksrådet bidra til å behandle saken på en ryddig måte.

Når får jeg betalingsanmerkning?

Privatpersoner: Betalingsanmerkninger kan registreres tidligst 30 dager etter rettslige skritt er påbegynt, med rettslige skritt er det da snakk om en forliksklage eller utleggsbegjæring (Namsmannen). Er det inngått en nedbetalingsavtale med et inkassoselskap som blir mislighold kan det også bli påført betalingsanmerkning.

Bedrift: Betalingsanmerkning kan registreres 30 dager etter at betalingsoppfordring er sendt (betalingsoppfordring er første brev i inkassoprosessen og brevet som sendes etter et forfalt inkassovarsel).

Er en sak omtvistet skal det ikke registreres betalingsanmerkning, dette gjelder både privatpersoner og bedrift.

Har du noen spørsmål?